onsdag 20 augusti 2008

Minnen

Jag har ingen aning om varför men när jag tänker på dig
tänker jag på 2 pac. När jag ska föreställa mig ditt utseénde ser jag 2 pac's nuna. Du gillade han. Men var ni lika? Det är sorligt att jag kan skriva alla minnen jag har av dig här, en text som knappt skulle kunna fylla ett halvt A4 papper. Alla åren du fanns i mitt/våra liv på mindre än ett halvt A4 papper. Minnen av dig som nu görs till meningar. Hur facinerad jag var av dina arm-muskler, hur du lärde Björn spela piano, hur du gav oss fusken till Donkey Kong, hur du juckade på gossedjur och jag kallade dig "jävla äckel", hur vi bastade på pappas jobb, hur vi åt semlor på semeldagen, eran koja på er tomt. Sen den där onsdagen den 19 januari år 2000 när du ställer dig framför mig och fiser, sedan kommer den 20 januari och du kommer cyklandes med dina gråa mjukisbyxor och jag skriker "Jävla fisunge!". Sedan kommer den 21 januari, min namnsdag, pappas födelsedag. Du dör tillsammans med din familj den 21 januari 2000 och några minnen av dig skrivs ner på en blogg den 21 augusti 2008. Den här bloggen. Jag saknar er.

Inga kommentarer: