onsdag 20 augusti 2008

And now what?

Just nu för en liten stund kände jag mig faktiskt riktigt lättad att jag inte har tagit studenten. Om man säger såhär, jag är lättad över att jag inte fått en permanent situation av mitt liv än. Jag vaknar varje dag och går till skolan med vetskapen om att alla dagar av mitt liv kommer inte se ut såhär. 20 augusti 2008 och jag har fortfarande två år kvar av skolan. 20 augusti 2008 och hälften(egentligen många fler) av alla studenter har ingen aning om vad dom ska göra dom kommande två åren. Jag behöver inte planera, tänka eller något överhuvettaget, mina kommande två år är planerade. Känns hur coolt som helst att jag uppskattar skolan mer än vanligt nu också, sista dagen på sommarlovet. Så ni studenter som gjorde in your face till oss kan ju bara sitta där med erat förvirrade ansiktsuttryck som bara betyder en sak "And now what?"


Fast... det finns ju vissa som kör jorden runt resor, har fixat ett kanonjobb, vet precis hur deras framtid ser ut. Och ja, ni kan få fortsätta göra ert in your face till mig i all evighet. Jag lovar.

Inga kommentarer: