tisdag 19 augusti 2008

Hoes before broes?

Rickard: Jag är fan din bitch!
Det där fick mig att tänka lite. Är han min bitch? Är det bara han som gör offringar? Men jag kom fram till att vi tjejer gör offringar också. Stora offringar. En tjejs vänskap till andra tjejer är så mycket annorlundare än en killes, enligt mitt perspektiv och vad jag hört av mina killkompisar. Vi tjejer har liksom ett förhållande till våra tjejkompisar. Det ska alltid vara hoes before broes(egentligen är det tvärtom, men.. det är ju mina tjejkompisar jag snackar om så det fick bli hoes, för dom är mina hoes.) Detta förhållandet är dyrt och heligt. Och nu, nu har jag fått pojkvän. Jag är med han 24/7 och nästan aldrig med mina tjejkompisar, det har hänt att mina kompisar tagit för givet att jag är med Rickard - inte hört av sig osv. Jag vet inte riktigt om det bara är jag som tycker att om man är många ska dom höra av sig till en och inte tvärtom? Men iallafall, det är klart jag har full förståelse till detta och anklagar dom inte överhuvettaget för att göra någonting fel. Det är klart att det möjligt att dom känner sig svikna och tagna i andra hand. Sanningen är att jag tar ingen i andra hand, den jag bestämmer först med är jag med. (Förutom om jag känner mig outhärdigt tom utan någon/några.) Nu till dom här offringarna? Tro det eller ej boys, men ni anar inte hur många dagar jag offrar till min pojkvän istället för att va med mina kompisar. Hur mycket jag går miste om, hur jobbigt det är att inte förstå någonting av vissa händelser dom snackar om. Jag lovar, det låter inte som det är jobbigt men det är det. Om jag får säga "speciellt för mig", jag som alltid var med förr, visste alla händelser(för jag var med på dom.) Och jag vet vad som kommer hända i framtiden, det kommer vara ännu, ännu mer "men jag trodde du skulle va med Rickard", "men då kan ju du höra av dig".

Jag offrar tid för mina kompisar för dig Rickard. För mina kompisar som är något av det bästa jag vet. Nu är du förstås min kompis också, min pojke och min vän. Men det är något extra med tjejkompisar. You know what I mean girls..

Inga kommentarer: