lördag 2 augusti 2008

Kräftskiva vs bio

Jag bara älskar att bjuda in mig själv. Fick reda på igår att en kompis ska ha kräft-skiva. Vi har känt varandra i mer än 10 år så jag tänkte att det är väl en självklarhet att jag ska få komma. Men jag genomskådade han.
- Vi har inte tillräckligt med kräftor, det kommer många vetdu
- Men lugnt, jag tar med mig

- Men stolar då? Vi har bara 18 stolar
- Men jag tar med mig en stol lugnt.

- Men bord då? Vi har inte bord så det räcker.
- Men jag tar med mig ett jävla bord, jag ska komma!
(Egentligen drog jag också "men om inte jag får komma ringer jag polisen och säger att det är fest hos dig".

Ungefär så blev det. Jag bjöd in mig själv. Så nu är frågan om jag dra dit eller om jag ska på bio istället. Batman, vore inte det something alltså? 2:a i världen i kategorin bästa film. Men hur frestande det än låter känner jag nästan att jag vill vara jävlig och dra till den där jävla kräftskivan. Ett minus är kanske att jag hatar kräftor. Skaldjur av alla sorter faktiskt. Men jag känner att jag vill vara en pain in the ass så det lutar nog mot det ändå.
Here I come my dear friend.

Inga kommentarer: