onsdag 27 augusti 2008

Buss

En av dom värsta sakerna som finns här nog när man har huvudvärk så sitter någon bakom en i bussen och pratar - oavbrytet. Speciellt om det är en ful tönt som har gått i ens förra skola. Självklart ska det hända mig. Jag sätter mig ner i bussen och tänker "Fyfaaaan va gött att komma hem" har ont i huvudet, magen.. säg någonstans jag inte hade ont? Sen sätter sig personen bakom mig och börjar med ett "Hej, går det bra om jag sitter här?" Puuuuuuh tänker jag, dom känner inte varandra. Eller egentligen tänkte jag inte alls så, jag tänkte nog ingenting. Sen börjar hon snacka och snacka bara för att snacka. Bruden brevid svarar bara med "Mm." "Aaa." Men nej den snackade tjejen fattar inte hur ointresserad hon är utan fortsätter och prata och prata. Man borde inskaffa ljudsäkra isolerings"burar" i bussar. Eller så kan man bara hålla käften, sure det är okej att snacka lite - men oavbrytet utan att få ett "ja-jag-vill-starta-en-konversation-" svar. Blåst, dum brud. Inte nog med allt det här, jag hade på musik, högt.

Inga kommentarer: