torsdag 13 november 2008

13 november

Det var någon som frågade mig "Hur vet man att man klickar?" Jävlar vad jag tänkte, jag tänkte för länge. Egentligen tänker jag fortfarande även fall jag har ett svar. Nu pratar jag från mitt perspektiv. Liksom. Jag funderade på vilka jag kunde säga att jag har klickat med i mitt liv. Två av dom tre personerna jag kom fram till lärde jag känna i sexårsverksamheten.
Person 1
Det första människa jag någonsin klickade med (bortsett från mitt blod) är Niclas Bo Gustavsson. Man kan nästan säga att vi klickade innan vi ens träffade varandra. Nästan. Våra bröder ville promt para ihop oss när vi var 5. Visserligen blev det inte vi då, till förslaget om att jag och han skulle bli ihop svarade han "Rumpa mot rumpa, blä". Sen började vi sexårsgruppen tillsammans och det är klart som fan vi klickade, OM vi klickade. Hur jag vet det? För vi är fortfarande tajta och har varit det i alla år. Och hur jag vet att vi klickade när vi var 6 år? Det minns jag inte ens, men det var vi. Det var bara så.
Person 2
Rebecca Eriksson kom in i mitt liv. Det är den bästa vännen jag någonsin haft och någonsin kommer ha. I sexårsgruppen klicka vi, sen klickade vi igen i 2:an, sen ännu en gång i 4:an. Ända sen fyran har hon varit min bästa vän och jag gillar henne precis lika mycket nu som jag gjorde då. Det säger väl endel? Hon var den enda kompisen jag inte tröttnade på i högstadiet.

Slutsatsen blir väl ändå att om "relationen" håller vet man att man har klickat med varandra? Den tredje personen är Rickard Blomquist. Och nej, jag har inte känt han så länge. Men OM man lär känna varandra bra genom att träffas varje dag i nästan ett halvår. Visst, vi är bara kompisar nu och vi kan vara jävligt idiotiska mot varandra men vi träffas fortfarande ofta och vi har fortfarande inte tröttnat på varandra. Och jag lovar, jag klickar med någon jag har träffat så ofta som han och inte tröttnat. Jag lovar.

Kände att det var rätt löjligt att skriva så mycket om var och en men jag kände att jag behövde det. För att veta liksom. Nu vet jag. Nu har jag tänkt klart, om det håller vet man att man har klickat med varandra.